kem! kem ! kem yang terbaek !

                                                  strory about camping ! !
 pada hari jumaat 27/5 yang lalu , aku menyertai kem PERDANA di UTM SKUDAI , seronok gilaa dekat sana , macam-2 aktivity yang di jalan kan , pada hari pertama , kami berkumpul di sekolah , then dengar la apa cikgu membebel , lepas tu cikgu suruh angkat barang yang berada di bilik kokurikulum , lepas tu , cikgu suruh beberapa kumpulan berdiri . kemudian , cikgu pun kira-2 , siapa naik bas A , bas B , bas C , aku naik bas B , then bertolak , sesudah sampai di UTM SKUDAI  kami pun duduk , then solat asar laa , lepas solat , fesi-2 beri kami khemah then pasang sendiri , haha , lepas je pasang khemah kami di beri peralatan untuk memasak , lepas masak , kami di minta mandi dan pergi solat , lepas solat kami pun makan la , lepas makan dia suruh berkumpul untuk night walking , pergh ! ! night walking tu kami masuk dalam hutan , panjang nya tak tahu la , jalan punya jalan punya jalan , then naik turun bukit yang agak-2 curam , ni kalau jatuh agak-2 mati tak ?
jalan lagi then kepala aku macam nak pecah sebab dari 27-29 MEI aku pening kepala , masa dekat hutan tu dia bagi take 5 , aku duduk kejap , then ada orang bawa minyak kapak , aku minta la , then sambung jalan balik , pada hari kedua , kitaorang pergi berkayak , bes gilaa , lepas kayak , kitaorang buat abseling , bes gilaa , haha , kemudian dah siap buat aktivity , kami pun bertolak pulang ke tempat perkhemahan semula , kami jalan melalui bukit yang bergitu curam , tapi sempat main lari-2 dekat bukit tu , pada malam tu aktivity kami ialah kami kena buat persembahan , then main burung hantu . haha , balik pukul 3 pagi , then tidur , bagun pukul 5 pagi , lepas tu siap-2 , then solat lepas solat kami berehat sekejap , kemudian dia panggil untuk masak , lepas masak makan , group aku paling last , kitaorang pegi dekat tempat berkumpul lambat , then kena denda , haha , lepas tu kami buat aktivity ECC kira macam buat explorace , kena buad macam-2 , tapi bukan cari barang , then dah sampai garisan penamat , kami jumpa tuan tu then buat cheers lepas tu balik ke khemah masing-2 , mandi . lepas mandi buka khemah masing2 , then pulang kan , lepas tuh masak then makan , lepas makan solat zuhur , kemudian acara penutup tangkap gambar , then balik , dalam semua tidur , tinggal aku dengan kak ain jea , kitaorang memekak dalam tu , haha . then balik rumah , sampai sini je la story aku . hee~~